Sabatinelli Research associate
E-mail stefania.sabatinelli@polimi.it
Download my CV
Career and research areas
After an MA in Sociology, she completed her PhD in European Urban and Local Studies at the Department of Sociology University of Milan Bicocca. She has been post-doc research fellow at the CEE at Sciences-Po, Paris, and at the Department of Sociology of the University of Milan Bicocca. She deals with comparative analysis of social policies, particularly minimum income and activation policies and family and childcare policies, both at the local, national and international level. She teaches comparative social policies at the Polytechnic of Milan and at Milan Bicocca.
Main publications
  • (2011), “Le politiche e i servizi per le famiglie con figli in Italia e in Europa”, in Mazzucchelli, F. Il sostegno alla genitorialità, Milano: Franco Angeli.
  • (2010), “Activation and rescaling: interrelated questions in social policy?”, capitolo con referaggio, in: Kazepov, Y, (a cura di), Rescaling social policies towards multilevel governance in Europe, Avebury: Ashgate.
  • (2010), “Servizi aziendali: nuove forme di welfare mix”, in Autonomie Locali e Servizi Sociali, Bologna: Il Mulino.
  • (2010), (a cura di), Politiche per la prima infanzia in due grandi comuni: Genova e Torino a confronto, Milano: QUID IRS.
  • (2009), “Déterminants et justifications des choix des modes de garde: le cas français dans une perspective européenne”, in Drancourt, C. (a cura di) Conciliation travail/famille, choix d’investissement, gestion des risques, (con Fraisse, L., Trancart D. e Boggi O.) Parigi: L’Harmattan.
  • (2009), “Assistenza sociale e politiche locali di contrasto alla povertà”, in Kazepov, Y. (a cura di) La  dimensione territoriale delle politiche sociali in Italia, Roma: Carocci.